SEMINAR:

Hvordan skape lønnsomt samarbeid mellom marked og salg
21.03.2019
Felix, Oslo

asd-white.png
avidly-logo-light.png

Om seminaret

“Markedsavdelingen vår leverer ikke leads, og de vi får er ikke bra nok” - Selger

“Selgerne våre følger ikke opp de leadsene vi sender dem” - Markedsfører 

 

OM SEMINARET:

Samkjøring og samarbeid mellom marked og salg, samt samkjøring og samarbeid mellom marked og organisasjonen i det store og hele, er nøkkelen til suksess.

Ofte hører vi om salgs- og markedsavdelinger som har dårlige forhold til hverandre, som krangler, klager og har forskjellige mål, men det trenger absolutt ikke å være slik. Vi tjener på å nå de samme målene. Vi vil alle øke omsetning, forbedre kvaliteten på arbeidet vi gjør og forbedre konverteringsraten. De fleste kjøpere undersøker mer og mer før de snakker med noen fra salg. På grunn av dette, får også markedsavdelingen stadig større påvirkning på selve salget.

På dette seminaret skal vi ta for oss de største utfordringene vi hører om blant bedrifter i dag, hvordan dette kan påvirke lønnsomhet og ikke minst de tre viktigste faktorene for suksess - og hvordan du kommer i gang.

 

PRAKTISK INFORMASJON

  • Dato og tid: 21. mars 2019, 17.30 - 19.30

  • Sted: Felix Konferansesenter, Oslo

  • Pris: 990,- per deltaker

  • Agenda og foredragsholdere: Se seksjon nedenfor
     

HVA FÅR JEG?

  • Konkrete løsninger og verktøy for implementering av smarketing

  • Innsikt fra et noen av verdens ledende selskaper innenfor salg og markedsføring

  • Gratis mal: Template for utforming av SLA

  • Gratis oppfølging: Tilgang til to online-kurs

Foredragsholdere

Sharen Murnaghan fra HubSpot
Sharen Murnaghan
Key Account Growth Programme, HubSpot
Barbro Fagerbakk - Smarketing Seminar
Barbro Fagerbakk
Founder og Head of Sales, Avidly Norway
Espen Hellman - smarketing seminar
Espen Hellman
Seniorkonsulent og Partner, Arctic Sales Development
Cato Eriksen Smarketing Seminar
Cato Eriksen
Seniorkonsulent og Partner, Arctic Sales Development
Kristine Hansen - Smarketing Seminar
Kristine Hansen
Head of Consultants, Avidly Norway
Tom fra Videxio
Tom Banks
Digital Marketing Manager, Videxio

Agenda

17:00
-
17:30
Registrering og servering
Det vil bli servert mat og drikke før vi går i gang med det faglige.
17:30
-
17:45
Introduksjon
Hva er smarketing, og hvorfor sliter så mange med dette? Barbro Fagerbakk går gjennom de største utfordringene vi ser hos mange bedrifter og hvordan vi i dag skal se på ulike løsninger.
17:45
-
18:05
Intervju: Derfor begynte vi med smarketing
Tom fra Videxio kommer for å dele hvilke utfordringer de hadde som trigget behovet for tydeligere samarbeid mellom avdelingene og hvordan de endte opp med et integrert salg- og markedsteam som jobber mot de samme målene.
18:05
-
18:50
Sharen Murnaghan (HubSpot) - Smarketing
Sharen fra HubSpot har lang erfaring med å utvikle samarbeidet mellom marked og salg for å sørge for lønnsom vekst. Her deler hun disse erfaringene, samt oppskriften på å lykkes.
18:50
-
19:00
Kaffepause
19:00
-
19:40
Mennesker og personlighetstyper - Hvordan se verdien i ulikheter
Vi mennesker motiveres, inspireres og engasjeres alle på forskjellige måter. Cato og Espen forteller oss hvordan vi kan få forskjellige personligheter til å jobbe for hverandre og ikke mot hverandre. Gjennom en av verdens mest kjente verktøy vil du lære hva du skal se etter og hvordan du kan utnytte denne kunnskapen.
19:40
-
20:00
Løsningen: Disse 3 faktorene er avgjørende for suksess
Espen fra ASD og Kristine fra Avidly avslutter seminaret med en oppsummering og ikke minst løsningen for deg som ønsker å effektivisere bedriften og tilrettelegge for lønnsom vekst.

Registrer deg her

The Venue

Felix Konferansesenter

Felix Konferansesenter, Oslo